Sivut

perjantai 10. joulukuuta 2010

Syntymäpäivät 25.-26.11. !










Olin aikeissa lähteä syntymäpäivämatkalle Slovakiaan ja Itävaltaan aikaisin 27.päivän aamulla, joten päätin aloittaa syntymäpäivieni juhlinnan hieman etukäteen.

Torstaina 25.11. oli pöytä laitettu koreaksi ja vieraat kutsuttu yhdeksäksi meidän kämpille! Olin leiponut täytekakun, porkkanaleivoksia, mokkapaloja, omenapiirakkaa, keksejä ja tehnyt tonnikalakolmioleipiä ja muuta pientä purtavaa. Suomen lippukin koristi seinää!

Kuten etelä-Eurooppalaiseen tapaan kuuluu, vieraita alkoi tulla reilun tunnin myöhässä eli kymmenen jälkeen. Ilta kului syöden, juoden ja laulaen onnittelulauluja eri kielillä! Kämppiksiltäni sain lahjaksi pyjaman ja wc-harjan. (WC-harja muistutuksena siitä, kun kerran erehdyin pesemään suihkukaappia vessaharjalla, kun en löytänyt muutakaan pesuvälinettä. Kämppikseni näkivät tämän ja järkyttyivät syvästi. Lupasivat ostaa minulle puhtaan wc-harjan siihen tarkoitukseen)Ranskalaisilta kavereiltani sain ihanan siilipehmolelun, eli nyt minulla on oma siili täällä!

Puolen yön jälkeen, eli kun virallisesti olin 21 saattoivat juhlat todella alkaa! Vaihdoin 21-vuotismekon päälle ja suuntasimme hieman kaupungin ulkopuolella sijaitsevaan discoon juhlimaan. Meininki oli mukava, lukuunottamatta niitä lukuisia lähenteleviä italianoja, joiden mukaan olin kauneinta mitä he ikinä olivat nähneet. (Olin ainoa vaalea ihminen koko discossa)

Kotiin pääsimme vasta neljän aikoihin! :>

26.11. Heti kun heräsin perjantaiaamuna/ -päivänä kömmin jääkaapille hakemaan hieman täytekakkua ja leivoksia huoneeseeni ja availin koto-Suomesta lähetettyjä lahjapaketteja sängyssä! Paketeista paljastui suklaata, salmiakkia, Amerikan tuliaisia, suomenkielisiä kirjoja jne. Myöhemmin päivällä hain postista vielä paketin Tuukalta, Päiviltä ja Toivolta, joka sisälsi lisää salmiakkia ja Toivon valokuvan. Kallekin oli muistanut minua piilottamalla huoneeseeni paketin, missä oli yllätys yllätys: salmiakkia ja meistä mukavia valokuvia.

Syntymäpäiväni meni mukavasti kotona hengailessa ja illalla tulivat kaverini käymään vielä rääppiäisissä ja toivat vaihtareilta yhteisenä lahjana upean laukun!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti